středa 13. listopadu 2013

Míchání barev

Máme jeden takový sešit s úkoly, Vítka baví, protože se tam krom malování také lepí nálepky. Na včerejšek nám vyšel úkol míchání barev - to tedy odflákli, tři nálepky plechovek těžko můžou vysvětlit, o co kráčí. Vzpomněla jsem si, že jsem něco pěkného zahlédla na netu a taky na montessori pobytu byly príma pomůcky. A když Vojta šel po obědě spát, vrhli jsme se na to:


Perfektní aktivita, pracoval s tím snad dvě hodiny. Pak jsme využili namíchané barvy k vysvětlení vzlínání kapaliny, zde počáteční stav.


A stav dnes odpoledne. Voda z některých víček se už odpařila, zajímavé srovnání s včerejší fotkou. Uklízet se to bude patrně dnes, možná zítra, chlapci jsou na návštěvě u babičky.


Ještě bych ráda v budoucnu tuhle činnost zopakovala se špuntíkovou podložkou, myslela jsem si, kdo ví jaká to není montessori speciální pomůcka, ale zjistila jsem, že je to prý přisávací podložka do vany, tak to se mi určitě podaří sehnat :-)


Dlaha na prostředníčku levé ruky je důsledek neopatrné manipulace s velkým kladivem při roztloukání kamení na štěrk. Jestli je poslední článek prstu naštípnutý nevíme, řešilo by se to stejně, takže přes den chodí Víťa s dlahou. V nemocnici se tomu dost smáli, já moc ne, poslední dobou mám pocit, že jsme tam nějak moc často (letos).

1 komentář: