středa 8. srpna 2012

Cuketové zelí

Nemohu se nepodělit. Cuketu mám moc ráda, letos jsem zasadila dvě, ta jedna se jaksi rozdělila či co a tak sklízím tři rostliny. A cuket je tedy dosti. Vařila jsem z nich už lecos, ale naprosto mě dostalo zelí, jednak je chuťově výborné a za druhé nezpůsobí střevní obtíže háklivému kojenci.
A jak na to? Je to velmi prosté. Uvařte cuketu tak, jako byste vařili normální zelí.
Já jsem nastrouhala cuketu na hrubém struhadle, dala do hrnce s troškou vody, aby se nepřipálila, než pustí vodu. Osolila, okmínovala, dala maličko pepře, lžíci cukru a na drobno cibuli, a dusila. Když se mi zdála dostatečně uvařená, což mohlo být tak po půl hodině, zaprášila jsem hladkou moukou a ještě maličko podusila. Pak jsem přidala ocet, na dvě střední cukety asi dvě lžíce, ale ochutnejte a dávkujte dle svého uvážení. V této chvíli už můžete mít hotovo a dávat na stůl. Ale taky můžete vzít kelímek zakysané smetany a zamíchat ho tam. Smetana zelí krásně zjemní, zkuste, já byla hodně příjemně překvapená.
Fotku jsem chtěla udělat, ale jaksi už není, co bych vyfotila.
A kdybyste někdo chtěl cuketu, tak se stavte, ráda daruji :-)

2 komentáře:

  1. hmm zní to zajímavě. Letos máme cukin taky strašně moc, tak tohle taky zkusím. Ještě pátrám po nějakém fajn receptu na čalamádu z cukiny. L.

    OdpovědětVymazat
  2. Luci, určitě to vyzkoušej, stojí to za to. Čalamádu nevím, ty já nerada.

    OdpovědětVymazat